Twitter biedt goede doelen gratis advertentieruimte aan

Twitter biedt goede doelen gratis advertentieruimte aan

Twitter is een geweldig platform voor goede doelen om heel laagdrempelig hun boodschap te delen met mensen, sympathisanten en potentiële sponsors van over de hele wereld. Wereldwijd zijn er talloze goede doelen die met een beperkt budget via het platform duizenden mensen bij hun projecten weten te betrekken. Twitter had al een platform voor goede doelen, Hope140.org, maar dat is nooit een ?officieel? project geweest; en daar is nu verandering in gekomen.
Via het Hope140 initiatief heeft Twitter naar eigen zeggen zo?n $300.000 aan gratis advertentieruimte geschonken aan zo?n 50 verschillende organisaties. Het Hope140 project is nu tot officieel project verklaard op het advertisers blog:
Today we?re expanding our pro-bono ads program ? now called Twitter Ads for Good ? and unveiling a new fund designated for non-profits in our hometown of San Francisco. By providing grants for San Francisco organizations, we?re extending a hand to the non-profits that work hard to make our city a better place to live.
To apply for a Twitter Ads for Good campaign, complete this contact form and detail how your organization would benefit from one of these grants. For FAQ on these programs, please see here and follow @twittergood for the global highlights.
Om in aanmerking te komen voor deelname, moet een aanvraagformulier ingevuld worden en moet de organisatie voldoen aan de (Amerikaanse) 501(c)(3) richtlijn voor goede doelen.
Helaas is het programma dus vooralsnog alleen opengesteld voor Internationale of beter gezegd Amerikaanse doelen. Maar ik kan me voorstellen dat Twitter ook lokale doelen gaat ondersteuning op nationaal niveau. In Nederland zou bijvoorbeeld het CBF keurmerk de leidraad kunnen zijn.
Naast de Hope140 actie heeft Twitter ook 21 goed doel organisaties een Branded page gegeven. Onder de gelukkigen zitten goede doelen als:  @kiva, @jobsforusa, @roomtoread, @globalcitizenyr,@redcross, en @gaffta.
Bron: TheNextWeb ©Twittermania @Hermaniak